اعلام برنامه‌های حرم مطهر رضوی در عید سعید قربان مضجع شریف امام رضا (ع) در آستانه دهه «ولایت و امامت» غبارروبی شد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) استقبال از «نوای مهر هشتم» | طرح تولید کتاب صوتی در کتابخانه حرم مطهر آغاز شد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) عکس‌هایی از زائران بیت الله الحرام در سرزمین وحی برنامه‌های کودکانه دهه ولایت در حرم امام‌رضا(ع) (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی ویژه زائران غیرایرانی در دهه ولایت + جزئیات عرفه، روز عرفان حسینی میزبانی ویژه حرم مطهر رضوی از زائران در روزهای عرفه و عید قربان (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) برگزاری دعای عرفه ویژه زائران غیرایرانی در حرم مطهر رضوی (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) سخنان رهبر معظم انقلاب درباره «عرفه» | هر کس دعای عرفه را تا آخر بخواند متحول می‌شود روز عرفه آمد و هنگام دعا شد| گزارش ضیافت مؤمنانه زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در عرفه ۱۴۰۳+ فیلم متن کامل دعای عرفه امام حسین (ع) همراه با ترجمه + صوت اعمال و دعا‌های روز عرفه ما به قربان تو رفتیم جهانی که عرفه برای ما خلق می‌کند زمان اقامه نماز عید قربان در حرم مطهر امام‌رضا(ع) (۲۸ خرداد ۱۴۰۳) تولیت آستان قدس‌رضوی: فداکاری جامعه پزشکی در ایام کرونا باید ثبت و ترویج شود ویژه‌برنامه‌های حرم امام‌رضا(ع) در روز عید قربان
سرخط خبرها

از جمله اهداف ما، امتداد اجتماعی اندیشه‌های امام رضا (ع) است+ فیلم

  • کد خبر: ۲۲۷۷۷۱
  • ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۲
از جمله اهداف ما، امتداد اجتماعی اندیشه‌های امام رضا (ع) است+ فیلم
رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: یکی از اهداف ما در برگزاری کنگره، امتداد اجتماعی اندیشه‌های تابناک حضرت رضا (ع) است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر «عبدالحمید طالبی» رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در حاشیه برگزاری افتتاحیه کنگره جهانی حضرت رضا (ع) گفت: با تدبیر تولیت آستان قدس رضوی، پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در سال ۱۴۰۰ آغاز شد و در امتداد آن، پیش نشست‌های مختلف در سطح کشور و خارج از کشور پیش بینی شد و در نهایت ۳۳ نشست داخلی با کمک موسسات و مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌های کشور و ۱۷ نشست بین المللی در کشور‌های مختلف برگزار شد.

وی افزود: در مرحله پایانی کنفرانس میزبان ۲۲ نفر از نخبگان و اندیشمندان خارج از کشور و تعدادی از فضلا و صاحبان مقالات در داخل از کشور هستیم که مقالات خود را ارائه داده‌اند و در پایان، یک مجموعه ۷ جلدی از مجموعه مقالات به زبان عربی و انگلیسی و فارسی نیز منتشر می‌شود.

طالبی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف ما در برگزاری کنگره، امتداد اجتماعی اندیشه‌های تابناک حضرت رضا (ع) است. از جمله راهبرد‌هایی که در آستان قدس و سازمان علمی و فرهنگی در مسیر برگزاری همایش‌ها و فعالیت‌های فرهنگی داریم، این است که کنگره جهانی حضرت رضا (ع) با عنوان یک کنگره اصلی، در محور کار قرار بگیرد و بقیه همایش‌ها و جشنواره‌ها و رویدادها، مطابق با اهداف آن و موضوع دو سالانه کنگره، به عنوان یک حرکت منظومه‌ای دنبال شود.

پیام این کنگره، مقابله با تبعیض و دفاع از مظلوم است

«محمدرضا مخبر دزفولی» مشاور فرهنگی و علمی تولیت آستان قدس رضوی نیز در حاشیه برگزاری این مراسم گفت: معارف اهل بیت (ع) و به ویژه حضرت رضا (ع) می‌تواند در حقیقت چراغ راه ما برای حرکت‌های بزرگی باشد که با محوریت ایران اسلامی و در مجموعه جهان اسلام می‌تواند در وضعیت کنونی بشریت اتفاق بیفتد.

وی افزود: پیام این کنگره، علم و عدالت و مقابله با تبعیض و دفاع از مظلوم است.

مخبر دزفولی با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی فلسطین خاطرنشان کرد: در این روزها، بی‌گناهانی شهید می‌شوند، خانواده‌هایی از بین می‌روند و مجموعه‌های علمی و فرهنگی نابود می‌شود و از دست ما می‌رود. این اتفاق به دست وحشی‌ترین انسان‌ها توسط اسرائیل غاصب و پشتیبانان آنها اتفاق می‌افتد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پیام کنگره امام رضا (ع) پایان و افول مکتب لیبرال دموکراسی غرب است. مهم‌ترین پیام کنگره، عدالت و وحدت و دفاع از مظلومین است و امیدواریم با حضور دانشمندان و محققان و عزیزانی که از کشور‌های مختلف آمده‌اند و در جوار حرم حضرت رضا دور هم جمع شده‌اند، این پیام مهم را به دنیا بدهیم که سیره اهل بیت (ع)، دفاع از مستضعفین و استقرار عدالت در سراسر جهان و آماده شدن برای استقبال از منجی بزرگ عالم بشریت است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->